fbpx

Marketingový Tlach #1: Pracovní den

Proč obsahový markeťák miluje Halloween? Věří, že se schová před deadlinem! Mluvili jsme s dalšími markeťáky, jak vypadá jejich běžný pracovní den. Mrkni, co jsme se dozvěděli a inspiruj se pro svoji práci.

Biotop: Pracovní prostředí

Pracoviště copywritera či jiného obsahového marketéra má různé podoby – od husté firemní džungle až po klidné savany domácích kanceláří. Většinou obsahuje monitor s obsahovým plánem, kalendář či diář, zápisníček a otevřené sociální sítě, které představují výhodné spojení pracovního nástroje a prokrastinace. Pohodlné hnízdo je nezbytným předpokladem pro tvorbu takového obsahu, který mění čtenáře na zákazníky. Často vedle stolů nebo na oknech najdeme rostliny a na na zdech motivační citáty o rovnítku mezi úspěchem a kafem.

Poznámka: Nutným předpokladem úspěchu je tajný šuplíček s mňamkama!

Znaky řemesla: Nástroje a pomůcky

Digitální sada nástrojů obsahového markeťáka je stejně důležitá jako štětec paleontologa. Skoro každý pracuje se systémy pro správu obsahu (CMS), jako je WordPress, nechybí ani nástroje pro SEO jako SEMrush nebo Ahrefs. Často se mžourá i do nástrojů pro správu sociálních sítí, kde nastavují automatické publikace a sledují všechny reakce a komentáře. Ti zodpovědnější se ponoří i do Google Analytics, aby viděli, jak si ty jejich weby nebo články vedou. Občas je potřeba udělat i malou grafiku pro obsah, většinou v Canvě. A nesmíme zapomenout na Contesaura pro efektivnění plánování obsahu a spolupráci, díky kterému žádný nápad nezanikne!

Proces: Od fosilie k živému příběhu

Proces tvorby obsahu začíná ukořistěním správného nápadu. To může obnášet průzkum klíčových slov, analýzu konkurence, pochopení publika nebo všechno dohromady. Následně se vypracuje osnova – taková kostra obsahu. Na tu pak nabalují svaly, kůži a tak… prostě napíšou první návrh, ladí tone of voice, optimalizují pro SEO. Nakonec si případně ještě pomůžou nástroji jako je Grammarly nebo Hemingway. Hotovou první verzi odevzdávají pro schválení v systémech jako je Contesaur – tým nebo zadavatel se tady postará o to, aby byl každý kus obsahu T-Rexcelentní, než se vypustí do světa.

Režim: Denní rutina

Většina obsahových markeťáků je zvyklá na svůj režim a málokdy mění zaběhlé rutiny. Den jim běžně začíná kontrolou e-mailů a sociálních sítí, aby se ujistili, že jim přes noc neutekla žádná novinka. Rozdělují si den na kreativní dopoledne a analytické odpoledne, často si píšou úkolovníčky a to-do listy. Není na škodu se během dne projít nebo si alespoň pořádně zadupat, aby se zase trochu rozproudily nápady.

Poznámka: Někteří copywriteři si svůj den sice pečlivě plánují, ale plán se jim rozpadne pár minut po otevření prvního e-mailu!

Motivace: Vyhni se smolným jámám

Udržet si motivaci může být těžké, když kořist –tedy, ehm, ehm– inspirace potvora ne a ne zabrat. Copywriteři se často uchylují k vzdělávacím podcastům, webinářům a zapojují se do různých komunit (třeba té kolem Contesaura), aby si udrželi přehled a inspiraci. Koukají se po konkurenci klienta, scrollují sociálními sítěmi a čtou vlákna na fórech. Zvlášť pokud pracují z domu, je pro ně občas dost těžké se dokopat ke psaní.

Poznámka: Někteří markeťáci používají techniku cukru a biče, aby se motivovali k práci na projektu – například že si vychutnají nebo odepřou čokoládovou tyčinku!

Evoluce: Učení nikdy nekončí

Obsahový marketing se neustále posunuje – asi jako každý jiný obor, do kterého zasahují změny ve společnosti a technologie. Profíci kombinují časové bloky soustředěné práce se vzdělávacími přestávkami, aby zůstali na koni. Webináře, výukové programy a novinky z oboru jsou pro ně zdrojem informací. Jenom neustálé vzdělávání je drží na vrcholu potravního řetězce.

Poznámka: Někteří copywriteři říkají, že učení považují spíše za volnočasovou aktivitu než za práci, takže se snaží vtěsnat nějaké vzdělávání do mimopracovních hodin.

Soptění: Práce o víkendech

Pracují copywriteři i o víkendech? Někdy. Práce na obsahu může být nepředvídatelná – jako náhlý liják v období křídy. Většina marketérů se snaží o zdravou rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem, plánuje obsah s předstihem a stanovuje si hranice, aby víkendy byly co nejvolnější. Ani všechno plánování ale nikoho nepřipraví na všechno – ať je to špatně pochopený příspěvek, co spustí lavinu negativních komentářů, klient, co potřebuje větší pozornost, nebo událost ve světě, na kterou je třeba reagovat.

Poznámka: Copywriteři, se kterými jsme mluvili, říkají, že se jim práce často přelije do víkendu.

Termíny: Závod s časem

Deadliny ve světě obsahového marketingu jsou přísné jako T-Rexova dieta (alespoň myslíme). Tvůrci obsahového marketingu používají nástroje jako Contesaur pro správu projektů, aby měli přehled hned o několika simultánních termínech odevzdání. Stanovení priorit je klíčové – vědět, které projekty jsou velké jako tyranosaurus a které se objemem podobají spíše velociraptorovi, všem pomáhá efektivně řídit čas.

Poznámka: Někteří copywriteři považují deadliny za nejlepší motivační faktor!

Každý den v životě copywritera je o vytváření poutavých příběhů, které rezonují s lidmi, ne s dinosaury (bohužel). Díky nástrojům, jako je Contesaur, mohou plánovat, realizovat a analyzovat obsah, který v digitální éře nejen přežije, ale i rozkvétá. Chceš se příště účastnit naší diskuze? Přihlas se na další Marketingový tlach!

newsletter

Zajímá tě, co se bude v Contesaurovi dít dál?

Sleduj náš evoluční newsletter.

Tento projekt byl realizován za finanční podpory programu Technologická inkubace.

Copyright © 2022 Pretty Much Nomads