Reakční marketing v akci: Jak reagovat rychle a nechytit přitom dinosauří trapas

Když svět blázní, tvoji zákazníci sledují, jak se zachováš. Tornádo, covid, válka nebo smrt královny – kdy reagovat a kdy radši dělat mrtvého brouka? Mrkni na praktické příklady, tipy a zkušenosti přímo z našeho čtvrtého Marketingového Tlachu.

Proč nemůžeš jen mlčet jako dinosaur

Všichni dneska žijeme online, a když se stane něco velkého, lidi sledují nejen zprávy, ale taky tvé sociální sítě. Když mlčíš, můžeš vypadat odtrženě od reality – trochu jako dinosaurus, který zaspal dobu. Dobrá reakce posílí vztah zákazníků k tvé značce a ukáže, že jsi skutečně na dosah drápku aktuálnímu dění.

Jak poznáš, kdy reagovat? Rozhodují tvoje hodnoty

Ne každá situace se pro reakční marketing hodí. Vždycky záleží na tom, jak událost souvisí s tvou značkou a hodnotami. Třeba Oreo skvěle zareagovalo během výpadku proudu na Super Bowlu 2013 tweetem „You can still dunk in the dark“. Naopak Pepsi s Kendall Jenner ukázalo, že někdy je lepší se do něčeho radši nepouštět. Pokud situace neodpovídá tvému brandu, radši se jí vyhni.

Příklady: Dobré, špatné i bizarní

Na našem Tlachu jsme prošli řadu příkladů:

  • Skvělé: IKEA rychle reagovala na Harryho a Meghan stěhování do Kanady s reklamou na své kartonové krabice. Pobavte se!
  • Nepovedené: AT&T tweetovalo reklamní příspěvek s telefonem u příležitosti výročí 11. září, což vyvolalo obrovskou kritiku. Tohle se nepovedlo.
  • Bizardní: Burger King reagoval zvláštní kampaní na úspěch James Webb Space Telescope od NASA s příliš abstraktní kreativou, kterou lidé vůbec nechápali. No mrkněte.

Nastav si procesy: jak reagovat rychle a bez stresu

Aby tvoje reakce měla smysl, potřebuješ připravený tým a jasné postupy. Ujasni si, kdo schvaluje rychlé reakce, kdo je vytváří, a hlavně, jak rychle je dostaneš ven. Zdlouhavé dinosauří schvalování je fakt prehistorie. Tady ti skvěle pomůže aplikace jako Contesaur, ve které si můžeš celý obsah plánovat a rychle schvalovat.

Reakční marketing v krizi: Zelenskyj a Ukrajina

Ukrajinský prezident Zelenskyj a jeho tým během války ukázali, jak vypadá opravdu špičková reakční komunikace. Autentické reakce v reálném čase posílily jejich podporu po celém světě a staly se skvělým příkladem, jak dělat krizovou komunikaci správně.

Reakční marketing může být skvělý nástroj, když víš, jak na něj. Nastav si jasná pravidla, reaguj rychle a hlavně vždycky autenticky. Nenech svoji značku vyhynout jako dinosauři – buď stále aktuální!

Chceš být příště součástí diskuze? Přihlas se na další Marketingový Tlach.

newsletter

Zajímá tě, co se bude v Contesaurovi dít dál?

Sleduj náš evoluční newsletter.

Copyright © 2022 Pretty Much Nomads